mennessä Sirpa Siru Kauppinen | 14.2.2024 | Blogit
Miten paljon maksaa sujumaton käyttöliittymä, kun kymmenet tuhannet työntekijät (Apottia käyttää muutkin kuin lääkärit) jokaisessa asiakaskontaktissa, jokaisena vuoden päivänä käyttävät ylimääräistä aikaa x minuuttia.Tätä kysyin pitkään kritisoituani A…
mennessä sirpakauppinen.fi/blog/all | 13.2.2024 | Blogit
Tänään valittiin HSL:n uusi toimitusjohtajan viransijainen: Vesa Silfver. Hän on ollut Motivan toimitusjohtaja 3 vuotta, ja sen jälkeen ehti olla vain pari kuukautta KPMG:llä.Kisa käytiin kolmen ehdokkaan välillä: HSL:n markkinajohtaja Mari Flink (5 ää…
mennessä Sirpa Siru Kauppinen | 13.2.2024 | Blogit
Tänään valittiin HSL:n uusi toimitusjohtajan viransijainen: Vesa Silfver. Hän on ollut Motivan toimitusjohtaja 3 vuotta, ja sen jälkeen ehti olla vain pari kuukautta KPMG:llä.Kisa käytiin kolmen ehdokkaan välillä: HSL:n markkinajohtaja Mari Flink (5 ää…
mennessä sirpakauppinen.fi/blog/all | 6.2.2024 | Blogit
Aleksander Stubbin kannattajista 40 % kannattaa häntä seksuaalisen suuntautumisen (hetero) johdosta. Tämä herättää pohtimaan, mikä on ulkopoliittisen osaamisen painavuus presidentin tehtävässä.Sinänsä sukupuolen ja seksuaalisen suuntautumisen sekoittam…
mennessä Sirpa Siru Kauppinen | 6.2.2024 | Blogit
Aleksander Stubbin kannattajista 40 % kannattaa häntä seksuaalisen suuntautumisen (hetero) johdosta. Tämä herättää pohtimaan, mikä on ulkopoliittisen osaamisen painavuus presidentin tehtävässä.Sinänsä sukupuolen ja seksuaalisen suuntautumisen sekoittam…
mennessä sirpakauppinen.fi/blog/all | 26.1.2024 | Blogit
On väärinkäsitys, että junaliikenteen kapasiteetin lisääminen vaatisi lentorataa. Digitaalinen kulunvalvonta (Digirata) tulee kasvattamaan pääradan kapasiteettia runsaasti – mikä selviää muun muassa Lentoradan ympäristövaikutusten arvioinnissa sekä Väy…
mennessä Sirpa Siru Kauppinen | 26.1.2024 | Blogit
On väärinkäsitys, että junaliikenteen kapasiteetin lisääminen vaatisi lentorataa. Digitaalinen kulunvalvonta (Digirata) tulee kasvattamaan pääradan kapasiteettia runsaasti – mikä selviää muun muassa Lentoradan ympäristövaikutusten arvioinnissa sekä Väy…
mennessä sirpakauppinen.fi/blog/all | 24.1.2024 | Blogit
Huomista on vaikea ennustaa. Pekka Haavistolla on maailmanpoliittisisita konflikteista ja kriiseistä valtava kokemus. Epävarmuuden keskellä on hyvä muistaa Pekan viisaus: – ”Kaikki konfliktit, jotka ovat alkaneet ihmisen toimesta, voidaan myös ihmisten…
mennessä Sirpa Siru Kauppinen | 24.1.2024 | Blogit
Huomista on vaikea ennustaa. Pekka Haavistolla on maailmanpoliittisisita konflikteista ja kriiseistä valtava kokemus. Epävarmuuden keskellä on hyvä muistaa Pekan viisaus: – ”Kaikki konfliktit, jotka ovat alkaneet ihmisen toimesta, voidaan myös ihmisten…
mennessä sirpakauppinen.fi/blog/all | 24.1.2024 | Blogit
On puppua väittää lentoradan olevan ratakapasiteetin vuoksi tarpeen, sillä kulunvalvonnan digitalisointi vapauttaa reippaasti ratakapasiteettiä.Vantaa lähti jo kerran Suomirata-yhtiöön, ja menetti siihen sijoitetut rahat. Lentorata tulisi olemaan Vanta…