mennessä vaula.norrena | 25.10.2011 | Blogit
Ruoka lohduttaa, kun maailma järkkyy. Maailman talous- ja poliittinen tilanne korreloi suoraan suureen ruoka- ja kokkausbuumiin. Kokkaus = rakkaus, ja siitä puhe mistä puute. Kokki- ja ruokaohjelmat TV:ssä, nostalgiointi vanhojen p…
mennessä vaula.norrena | 25.10.2011 | Blogit
Mikä ihme on tämä Uusi Luksus? Että ihmisellä pitää olla laukku, jota kutsutaan erisnimellä: se ei ole enää esine, vaan hän. ”Kulta, tuotko mun Louis Vuittonin?” ”Mä laitan Manolot niihin juhliin. Missä mun Armanit
mennessä vaula.norrena | 25.10.2011 | Blogit
Maailma on niin kylmä ja kova, että vastapainoksi tarvitaan lämmintä ja pehmeää. Megatrendi Hyvä Olo tarjoaa meille sitä. Hyvää ruokaa, kylässä käyntiä, nokosten ottamista, villahuopia, hemmotteluhoitoja, hotelliviikonloppuja, hiero…
mennessä vaula.norrena | 25.10.2011 | Blogit
Uuden yökyläsukupolven yhteisöllisyys on erilaista. He eivät ole lojaaleja työpaikalle, harrastusjärjestölle tai edes omille vanhemmilleen, vaan he sitoutuvat ystäviinsä. Eivätkä ystävät ole heille vain ystäviä, vaan perheenjäs…
mennessä vaula.norrena | 25.10.2011 | Blogit
Huolimatta siitä, kuinka paljon puhutaan leppoistamisesta, niin se on vain puhetta. Tekojen maailmassa olemme siirtyneet yhä tiukempaan panos-tuotosajatteluun sellaisillakin elämänalueilla, joille se ennen oli vierasta. Liike-elämän laskentamall…
mennessä vaula.norrena | 25.10.2011 | Blogit
Kaiken pitää olla nyt entistäkin helpompaa ja selkeämpää kuluttajalle. Olen tutkinut viime aikoina pakkauksia, logoja, aikakauslehtiä ja ilmoituksia. Sekä kuluttajahaastatteluin että semioottisesti. ”En jaksa!” parahtaa kuluttaja p…
mennessä Vaula Norrena | 25.10.2011 | Blogit
Minulta kysyttiin, mitä hyötyä on semiotiikasta markkinoinnissa. Hyvänen aika! Mitä hyötyä? No muistelepa vaikka jotain vaikuttavaa elokuvaa, joka on jäänyt mieleesi. Mitä siinä oli erilaista kuin tavallisessa B-luokan elokuvassa? &…
mennessä Vaula Norrena | 25.10.2011 | Blogit
ESIMERKKI X-lehden nykyiset tilaajat ja ovat uskollisia ja lehteen varsin tyytyväisiä. Lukijaprofiili alkaa kuitenkin painottua entistä vanhempiin ihmisiin. Jotta lehdellä olisi tulevaisuutta myös pitkällä tähtäimellä, on aika lähteä hake…
mennessä Vaula Norrena | 25.10.2011 | Blogit
Semioottinen analyysi kustakin tekstilogosta ja/tai liikemerkistä sisältää ko. logon sisältämät visuaaliset viestit orientoivalla, kertovalla ja myyttisellä tasolla. Siinä analysoidaan logossa/merkissä käytetyt värit ja muodot, typog…
mennessä Vaula Norrena | 25.10.2011 | Blogit
Yritykssen, järjestön tai tuotteen nimen analyysi tulee kysymykseen silloin, kun ollaan rakentamassa kokonaan uutta brändiä tai halutaan vaihtaa entisen nimeä. Tällöin tutkitaan yleensä valikoima uusia nimiehdokkaita. Nimellä on R…