mennessä Sirpa Siru Kauppinen | 26.1.2024 | Blogit
On väärinkäsitys, että junaliikenteen kapasiteetin lisääminen vaatisi lentorataa. Digitaalinen kulunvalvonta (Digirata) tulee kasvattamaan pääradan kapasiteettia runsaasti – mikä selviää muun muassa Lentoradan ympäristövaikutusten arvioinnissa sekä Väy…
mennessä sirpakauppinen.fi/blog/all | 24.1.2024 | Blogit
Huomista on vaikea ennustaa. Pekka Haavistolla on maailmanpoliittisisita konflikteista ja kriiseistä valtava kokemus. Epävarmuuden keskellä on hyvä muistaa Pekan viisaus: – ”Kaikki konfliktit, jotka ovat alkaneet ihmisen toimesta, voidaan myös ihmisten…
mennessä Sirpa Siru Kauppinen | 24.1.2024 | Blogit
Huomista on vaikea ennustaa. Pekka Haavistolla on maailmanpoliittisisita konflikteista ja kriiseistä valtava kokemus. Epävarmuuden keskellä on hyvä muistaa Pekan viisaus: – ”Kaikki konfliktit, jotka ovat alkaneet ihmisen toimesta, voidaan myös ihmisten…
mennessä sirpakauppinen.fi/blog/all | 24.1.2024 | Blogit
On puppua väittää lentoradan olevan ratakapasiteetin vuoksi tarpeen, sillä kulunvalvonnan digitalisointi vapauttaa reippaasti ratakapasiteettiä.Vantaa lähti jo kerran Suomirata-yhtiöön, ja menetti siihen sijoitetut rahat. Lentorata tulisi olemaan Vanta…
mennessä Sirpa Siru Kauppinen | 24.1.2024 | Blogit
On puppua väittää lentoradan olevan ratakapasiteetin vuoksi tarpeen, sillä kulunvalvonnan digitalisointi vapauttaa reippaasti ratakapasiteettiä.Vantaa lähti jo kerran Suomirata-yhtiöön, ja menetti siihen sijoitetut rahat. Lentorata tulisi olemaan Vanta…
mennessä Minttu | 16.1.2024 | Tiedotteet
Vantaa on ollut osakkaana Suomi-Rata Oy:ssä, joka suunnitteli lisää ja nopeampaa junaratakapasiteettia pääradalle. Hallitusohjelman mukaan hankkeen suunnittelu keskeytetään ja vain Pasilan, lentoaseman ja Keravan välistä ns. lentorataa edistetään. Kaupunginhallitus...
mennessä Vaula Norrena | 10.1.2024 | Blogit
Vantaan kaupunginhallitus saa 15.1. 2024 päättää, siirtyykö Vantaa osakkaana Suomi-rata Oy:stä suoraan Lentorata Oy:hyn ja lähtee maksamaan 28 km pituisen ratatunnelin suunnittelua ja rakentamista Pasilasta Vantaan lentoasemalle ja siitä edelleen Kerav…
mennessä sirpakauppinen.fi/blog/all | 16.12.2023 | Blogit
On päättäjistä kiinni miten paljon lapsia halutaan syrjäyttää, kirjoittajat toteavat.Mitä maksaa kaupungille, kun joka vuosi yhä suurempi osa vuosiluokasta syrjäytyy? Samaan aikaan työvoimapula syvenee, kun yhä suurempi osa valmistuneista nuorista ei o…
mennessä Sirpa Siru Kauppinen | 16.12.2023 | Blogit
On päättäjistä kiinni miten paljon lapsia halutaan syrjäyttää, kirjoittajat toteavat.Mitä maksaa kaupungille, kun joka vuosi yhä suurempi osa vuosiluokasta syrjäytyy? Samaan aikaan työvoimapula syvenee, kun yhä suurempi osa valmistuneista nuorista ei o…
mennessä sirpakauppinen.fi/blog/all | 14.12.2023 | Blogit
Moni lapsi jää matikassa oppimisessa sivuun: Karvin mukaan osa ysiluokkalaisista on jäänyt kolmosten tasolle. Alaspäin eriyttäminen, eli se että helpotetaan tehtäviä aina lisää, ei ole ratkaisu siihen että lapsi ei ole jotain oppinut. Siihen ratkaisu o…