mennessä sirpakauppinen.fi/blog/all | 3.3.2020 | Blogit
Vantaalle ei vielä kelvannut edes ilmainen tutkimus, jossa olisi tarkasteltu oireita. Työsuojelurahasto rahoittaa tutkimusta, jossa korjaamisia ym toimenpiteitä seurataan niin että nähdään millaisia terveysvaikutuksia niillä on. Tarkoitus on etsiä kust…
mennessä Sirpa Siru Kauppinen | 3.3.2020 | Blogit
Vantaalle ei vielä kelvannut edes ilmainen tutkimus, jossa olisi tarkasteltu oireita. Työsuojelurahasto rahoittaa tutkimusta, jossa korjaamisia ym toimenpiteitä seurataan niin että nähdään millaisia terveysvaikutuksia niillä on. Tarkoitus on etsiä kust…
mennessä Vaula Norrena | 25.2.2020 | Blogit
Katson asiaa talousnäkökulmasta ”Jos nyt sanotaan KYLLÄ Lentoradalle, niin käytännössä sanotaan EI nopealle pääradalle Helsingistä Ouluun asti. Jos nyt sanotaan kyllä, sanotaan ei nopeille junille 15 vuodeksi – koska ensin 11 vuotta suunni…
mennessä Minttu | 25.2.2020 | Blogit, Tiedotteet
Valtuustoryhmän puheenjohtaja Emmi Pajusen puhe salissa 24.2.2020 Raiteet selvästikin herättävät tunteita tässä salissa. Hyvin toimiva rataverkko, nopeat yhteydet ja matalat lipunhinnat ovat avainasemassa, kun mietitään keinoja vähentää maan sisäisiä lentomatkoja ja...
mennessä Minttu | 24.2.2020 | Blogit, Kaupunginvaltuusto pähkinänkuoressa
Hiihtolomaviikon jälkeinen viikko alkaa rytinällä. Viikkoon mahtuu maanantaina valtuuston kokous sekä myöhemmin viikolla lautakuntien kokoukset. Tänään keskustelua käytiin sote-lausunnosta koskien Uusimaa-PKS-Helsinki erillisselvityksestä. Vantaa painottaa...
mennessä sirpakauppinen.fi/blog/all | 24.2.2020 | Blogit
Pasila-Kerava yhdellä lisäraiteella saadaan toteutettua nopeasti tunnin junavuoro Tampereen ja Helsingin välille, kun juna saa ajaa pysähtymättä ja muita junia odottamatta Tikkurilaan. Tällaisen nopean junan kapasiteetti on yli 1500 matkustajaa, e…
mennessä Sirpa Siru Kauppinen | 24.2.2020 | Blogit
Pasila-Kerava yhdellä lisäraiteella saadaan toteutettua nopeasti tunnin junavuoro Tampereen ja Helsingin välille, kun juna saa ajaa pysähtymättä ja muita junia odottamatta Tikkurilaan. Tällaisen nopean junan kapasiteetti on yli 1500 matkustajaa, e…
mennessä Vaula Norrena | 22.2.2020 | Blogit
Suomirata 30 km lentoratatunneleineen tulee Vantaan valtuuston päätettäväksi 24.2.2020. Ensin päätetään tekniset suunnittelurahat hankeyhtiölle 155 miljoonaa (Vantaan osuus 11,1 miljoonaa), myöhemmin osuus rakentamisesta. Tässä pusketaan nyt väkisin ku…
mennessä Vaula Norrena | 11.2.2020 | Blogit
Olen kotoisin Kouvolasta, rautatiekaupungista. 8-vuotiaana koulutieni kulki Kouvolan ratapihan poikki, sain ylittää kahdeksan junarataa aamuin illoin. Joskus jäin jumiin kahden ohituslupaa odottavan tavarajunan väliin ja sain seistä pitkän a…
mennessä sirpakauppinen.fi/blog/all | 1.2.2020 | Blogit
Kuntoraportit ja sisäilma-asioiden neuvottelukunnan pöytäkirjat eivät yhäkään ole kaupungin sivuilla. Korjauspuolen asiantuntijoita taarvitaan lisää, sillä kojaukseen voi kestää jopa neljä vuotta ongelman havaitsemisesta. Sisäilma-asioiden neuvotteluku…